Kaip vaikas įsivaizduoja šimtą? Tai daug ar mažai? Pagal M. Montessori pedagogiką „matematikos dvasia“ ir matematinis mąstymas atsiranda dar ankstyvoje vaikystėje. Svarbu pabrėžti tai, kad kiekvienas vaikas dirba savo tempu. Pasistenkime neskubinti jo ir leisti laisvai tyrinėti aplinką. Vaikui įdomu pradėti nuo to ką jis moka, kas jam patinka ir sekasi. Todėl, prieš porą metų, mūsų rudeninę matematiką pradėjome nuo:
– objektų dėliojimo pagal dydį;
– figūrų dėliojimo pagal formą;
– vienetų skaičiavimo ir skaičių siejimo su kiekiu;
– sudėties ir atimties (iki 10).
O šiais metais kilo klausimas – kiek yra šimtas kaštonų? Vadovaudamiesi pagrindiniu principu – nuo konkretumo iki abstrakcijos – sudėliojome šimtą kaštonų (10*10) ir pradėjome skaičiuoti. Kilo tokie klausimai kaip: – Jei iš šimto kaštonų atimsiu 13, tai kiek pasiliks? – Kaip greičiausiai padalinti 100 per pusę?
No Comments