Vaizdinio mąstymo lavinimas (II dalis)

Posted: 2019-09-12 by Pusė Musės

Vaizdinio mąstymo lavinimas (II dalis)

Vaizdinis mąstymas tai gebėjimas atkurti faktines daikto ar reiškinių ypatybes, ryšius analizuojant vaizdinius mintyse. Tokių uždavinių sprendimo rezultatas gali būti naujas vaizdinys arba nauja mintis. Pvz. vakare tėtis skaito pasaką, kad katinas nubėgo gerti pieno, o tuo metu vaikas klausydamas įsivaizduoja, kad tas katinas yra rudas su balta uodega ir jis peršoka iš namo stogo į medį, nes pamatė, kad šeimininkė įpylė jam pieno. Bet kokio amžiaus vaikui nesunku žaidime ką nors įsivaizduoti (daiktą, situaciją; paskui tai apibūdinti, ir padaryti kokį nors veiksmą).  Dažnai vaikų vaizdinį mąstymą sunku atskirti nuo vaizduotės. Svarbu žinoti jog piešimo, lipdymo, konstravimo užduotys, kai reikia ką nors įsivaizduoti yra vaizdinio mąstymo lavinimo pagrindas.

Užduotys lavinančios vaizdinį mąstymą:

  1. Vaikai mokosi pažinti pasaulį pojūčių dėka, paprašykite vaiko, kad apibūdintų, bet kokį daiktą per pojūčius (regą, klausą, skonį, uoslę, lytėjimą). Pvz. Plastilinas (spalva, forma ir dydis, gal jis kvepiantis, ir galima paaiškinti kodėl nevertėtų plastilino ragauti).
  2. Aptarkite knygų iliustracijas, skatinkite pastebėti smulkmenas (kokie galėtų būti kvapai? Kokius garsus galėtų girdėti herojai? Ką galėtume pamatyti už iliustracijos ribų? ir pan.)
  3. Kažką su vaiku konstruojant aptarkite kas tai bus, kaip atrodys, aptarkite smulkmenas ir kibkite prie darbo. (Iš pradžių idėja turėtų būti dėl tikslo, o vėliau ją būtina realizuoti). Lėlių namelis su 4 kambariais, kas juose bus, kas kur gyvens, kokių baldų reikės ir t.t
  4. Išraiškingai (su emocijomis, mimika ir gestais) skaitykite vaikui pasakas. Kurkite savo personažus, kurie patiria daug smagių nuotykių.
  5. Vaikas nupiešė keverzonę, paklauskite į ką tai panašu ir pabandykite pats papildyti piešinį, kad taip ir atrodytų.
  6. Kurkite mįsles, tai verčia pamatyti daiktus iš skirtingų pusių.
  7. Išnaudokite laiką pasivaikščiojimų ar kelionių metų – sugalvokite kaip galėtų atrodyti gyvūnų mokykla, arba kur skrenda drugelis, kas yra už to miško?
  8. Ieškokite vaizdinių abstrakcijose pvz. debesys, šešėliai, įvairūs ornamentai.
  9. Žaiskite Alias ar kitus panašius stalo žaidimus.
  10. Žaidimas „aš galiu įsivaizduoti penkis…“ ir reikia viename vaizdinį įsivaizduoti penkis daiktus, kurie prasideda raide M, arba penkis dalykus, kuriuos galima rasti po žeme, penkis desertus ir t.t

No Comments

Leave a Reply

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *